Comunicate
Compania Națională pentru Controlul Cazanelor, Instalațiilor de Ridicat și Recipientelor sub Presiune S.A. are un nou Director General și un nou Director Economic începând cu 28.06.2023
Cel mai important furnizor român de servicii profesionale de inspecție, verificare, testare, certificare și formare profesională are începând cu data de 28.06.2023 un nou Director General, în persoana doamnei Ionica RAICU, care la data numirii ocupa funcția de Director Management Integrat în cadrul companiei.
Ținând cont de necesitatea asigurării continuităţii în demersurile iniţiate de către companie, Consiliul de Administrație al CNCIR S.A. a numit-o pe doamna Ionica RAICU în funcția de Director General al CNCIR S.A., pentru o perioadă de 4 luni, începând cu data de 28.06.2023 până în data de 28.10.2023. Cu aceeași dată, administratorii CNCIR S.A. au decis numirea doamnei Luminița – Carmen CERNEA în funcția de Director Economic pe o perioadă de 4 luni.
Doamna Ionica RAICU are un parcurs profesional remarcabil pe diferite poziții de management în administrația publică locală și centrală și are capacitatea de a contribui decisiv la dezvoltarea strategică a companiei. În cadrul CNCIR S.A. a condus atât Direcția Management Integrat, precum și organismul de certificare CNCIR CERT notificat la Comisia Europeană cu numărul de identificare „NB 2558”. Este absolventă a Institutului Politehnic București și are studii postuniversitare la Academia de Studii Economice și Institutul Național de Administrație, precum și certificări profesionale în activități de audit.
Compania Națională pentru Controlul Cazanelor, Instalațiilor de Ridicat și Recipientelor sub Presiune S.A. își desfășoară activitatea în condiții normale și va continua să ofere operatorilor economici din toate domeniile de activitate servicii profesionale de inspecție, verificare, testare, certificare și formare profesională care asigură funcționarea în condiții de siguranță a instalațiilor și echipamentelor.
Consiliul de Administrație al CNCIR SA a luat decizii în legătură cu continuitatea activității companiei, prin revocarea fostului Director General și a fostului Director economic.
Consiliul de Administrație al Companiei Naționale pentru Controlul Cazanelor, Instalațiilor de Ridicat și Recipientelor sub Presiune SA, s-a întrunit în dimineața zilei de 22 iunie 2023, pentru a decide în legătură cu următoarele aspecte:
- Revocarea doamnei Ioana Timofte din funcția de Director general al CNCIR SA,
- Revocarea doamnei Stancu Oltea Maria din funcția de Director economic al CNCIR SA
- Împuternicirea domnului Dumitrescu Mircea Daniel – Director General Adjunct – Activități Autorizate, să exercite atribuțiile specifice funcției de Director General până la numirea unui nou Director General provizoriu în conformitate cu dispozițiile OUG nr. 109/2011 cu modificările și completările ulterioare.
Deciziile din cadrul ședinței din data de 22 iunie 2023, vin în urma ședinței derulate în ziua de 26 mai 2023, prin care Consiliul de Administrație a decis mandatarea în calitate de Director General interimar pe dl Mircea Dumitrescu și a dispus ca societatea și angajații săi să coopereze, în conformitate cu prevederile legii, cu organele de cercetare penală.
Compania Naționale pentru Controlul Cazanelor, Instalațiilor de Ridicat și Recipientelor sub Presiune SA își desfășoară activitatea în condiții normale și va continua să asigure servicii profesionale de inspecție, verificare, testare, certificare și formare profesională care asigură funcționarea în condiții de siguranță a instalațiilor și echipamentelor.
CNCIR desfășoară activitățile de control ale cazanelor, instalațiilor de ridicat și recipietelor sub presiune în condiții normale. Unul dintre directorii general adjuncți preia funcția de Director General interimar București, 26 mai – În legătură cu aspectele mediatizate în utimele zile, care au făcut referire la Compania Națională pentru Controlul Cazanelor și Instalațiilor de Ridicat și Recipientelor sub Presiune, compania dorește să aducă la cunoștința opiniei publice următoarele:
- În dimineața zilei de 26 mai 2023, Consiliul de Administrație al Companiei s-a întrunit și a decis să-l mandateze în calitate de Director General interimar pe unul dintre Directorii General Adjuncți, în persoana dlui Mircea Dumitrescu.
- CNCIR și angajații săi cooperează în ancheta de cercetare penală, în conformitate cu prevederile legii.
- Compania își desfășoară activitatea în condiții normale și va continua să asigure servicii profesionale de inspecție, verificare, testare, certificare și formare profesională care asigură funcționarea în condiții de siguranță a instalațiilor și echipamentelor.
Prezentare CNCIR – 14.03.2023
CNCIR a dat startul campaniei „Împreună pentru o șansă mai bună” 2023, în urma cutremurului din Turcia și Siria
Ca urmare a cutremurului major petrecut în 6 februarie 2023 care a lovit mai multe orașe de la granița dintre Turcia și Siria, Compania Națională pentru Controlul Cazanelor, Instalaţiilor de Ridicat şi Recipientelor sub Presiune S.A. a dat start-ul campaniei „Împreună pentru o șansă mai bună” pentru a răspunde nevoilor zecilor de mii de sirieni afectați de tragicul eveniment, potrivit unui comunicat de presă.
Ioana Timofte, CEO al CNCIR, a declarat: “Prin implicarea, mobilizarea, devotamentul și aportul angajaților CNCIR S.A., campania „Împreună pentru o șansă mai bună” s-a încheiat cu succes și suntem mândri că am reușit să oferim ajutor cât mai multor persoane afectate de criza umanitară din Siria, exacerbată de cel mai mare cutremur din acest secol.
CNCIR S.A. acordă o importanță deosebită acțiunilor de responsabilitate socială corporativă și încurajează angajații să participe în continuare la proiecte sociale de solidaritate cu un impact pozitiv pentru oamenii greu încercați din zonele afectate de teribilul cutremur.
Mulțumim tuturor celor care au răspuns cu sufletul acestei inițiative!”
Angajații CNCIR S.A. s-au mobilizat de urgență prin acest proiect de solidaritate pentru a ajuta persoanele vulnerabile din Siria, afectate de dezastrul natural și expuse la intemperii într-o perioadă a anului în care temperaturile se află sub nivelul de îngheț, și au pregătit cu drag peste 150 de pachete cu articole de îmbrăcăminte (fulare, mănuși, fesuri, haine groase etc.), încălțăminte, pături/pilote, saci de dormit și termosuri. Toate pachetele donate de voluntarii campaniei „Împreună pentru o șansă mai bună” au fost predate în data de 1 martie 2023 către Ambasada Republicii Arabe Siriene din București, care va efectua demersurile necesare pentru transportarea produselor în zonele afectate.
,,Acum, la aniversarea a 12 ani de existență a companiei CNCIR suntem la fel de entuziaști ca la început, mai înțelepți și având experiență semnificativă câștigată alături de partenerii noștri.” – Ioana Timofte, Director General
Ne păstram poziția drept cel mai important furnizor român de servicii profesionale de inspecție, verificare, testare, certificare și formare profesională.
Urmărim excelența în activitate prin performanță, eficacitate și eficiență. Suntem un promotor al parteneriatelor pe termen lung și ne dorim să menținem încrederea câștigată și standardele de profesionalism impuse. Acest lucru nu se poate realiza fără aportul oamenilor deosebiți care zi de zi, prin devotamentul, seriozitatea și profesionalismul de care dau dovadă, asigură menținerea nivelului ridicat al calității serviciilor prestate de companie.
,,Echipa managerială pe care o conduc este constituită din adevărați oameni de succes care au performat pe domeniile lor de inspecție și expertiză, principala forță a echipei venind din unitatea strategică și viziunea de dezvoltare potrivit căreia subiectul unei etape a devenit invariabil obiectul subiectului etapei următoare. Nucleul palierului de conducere de nivel mediu-operațional este unul de excepție constituit din profesioniști cu mulți ani de expertiză în spate și continuitate profesională evolutivă pe domeniile specifice.” – Ioana Timofte, Director General
Menținem nivelul ridicat al calității serviciilor prestate pentru a onora responsabilitatea pe care o avem față de clienții noștri și venim în întâmpinarea acestora cu toată seriozitatea și profesionalismul necesare consolidării unui parteneriat pentru siguranță. Adoptăm strategii specifice, cu consultanță profesionistă, obiectivul fiind reziliența organizațională.
Abordăm responsabilitățile în mod proactiv cu accent pe predictibilitate și siguranță, reușind totodată și asimilarea evenimentelor de tip ,,black swan” cu aplicarea unor proceduri de feedback reactiv.
Mulțumesc tuturor și… LA MULTI ANI CNCIR !!!
Anunț program intership – Stagiarii de astăzi, colegii noștri de mâine! (perioada de înscrieri în program s-a finalizat)
CNCIR aniversează 11 ani de funcționare, în care a fost, constant, lider de piață. Ioana Timofte, Director General: “Este o realizare care aparține profesioniștilor companiei, cărora le mulțumesc pentru dedicare și profesionalism ”
Compania Naţională pentru Controlul Cazanelor, Instalaţiilor de Ridicat şi Recipientelor sub Presiune aniversează, astăzi, 11 ani de funcționare. CNCIR S.A. este unul dintre liderii pieței serviciilor de certificare, testare, inspecții și instruire din România, fiind o companie cu capital integral de stat ce funcționează sub autoritatea Ministerului Energiei, asigurând funcţionarea în condiţii de siguranţă a instalaţiilor instalaţiilor sub presiune, instalaţiilor de ridicat şi a aparatelor consumatoare de combustibil.
Cu acest prilej, Directorul General al CNCIR, Ioana Timofte, a declarat: “CNCIR acordă sprijin operatorilor economici din toate domeniile de activitate în ceea ce privește reducerea riscurilor, îmbunătățirea eficienței și creșterea performanțelor instalațiilor și echipamentelor din domeniul său de activitate. Activitățile desfășurate sunt recunoscute și dezvoltate prin numeroasele certificări și acreditări deținute de companie, care oferă clienților noștri beneficiile și garanția unor servicii de înaltă calitate. Urmărim excelența în activitate prin performanță, eficacitate și eficiență. Suntem un promotor al parteneriatelor pe termen lung și ne dorim să menținem încrederea câștigată și standardele de profesionalism impuse.
De 11 ani suntem lideri de piață, am crescut constant și vom continua să creștem. Acest lucru nu se putea întâmpla fără profesionalismul și dedicarea angajaților CNCIR, de care sunt deosebit de mândră și cărora le mulțumesc în această zi specială pentru companie. Sutem compania care are un procent foarte mare de angajați cu studii superioare, aproape 87%, și suntem compania care a reușit să mențină și o pondere crescută a cotei de gen – peste 35% din angajații noștri sunt femei. Sunt mândră de fiecare dintre colegii mei, le urez sănătate și le mulțumesc pentru sacrificiile personale pe care le-au făcut pentru a se asigura că activitățile operatorilor economici care ne sunt parteneri se desfășoară în condiții de siguranță. Avem o misiune importantă în ecosistemul economic și zi de zi ne îndeplinim cu succes această misiune”.
Informații despre companie:
Compania are în structură 8 sucursale regionale care au în subordine 17 puncte de lucru, distribuite în mod echilibrat pe întreg teritoriul ţării și peste 200 de specialişti cu o vastă experienţă în domeniul instalaţiilor de ridicat și al instalaţiilor mecanice sub presiune.
Printre direcțiile companiei aflate într-o continuă creștere se află și lucrările executate de Laboratorul de Încercări Distructive și Nedistructive (LIDN) al CNCIR S.A., începând cu anul 2020, execută examinarea magneto-inductivă MRT, pe piața concurentială, având în dotare echipamente și accesorii pentru examinarea instalațiilor de transport pe cablu pentru persoane, tip telescaun, teleschi, telegondolă, cât și la instalații industriale tip cablu funicular, cablu cabină de extracție, etc. Această activitate este în continuă creștere, CNCIR câștigând o cotă de piață de până la 60% la nivelul anului 2021. În acest an, LIDN a adăugat în dotarea sa echipamente pentru încercări mecanice și tehnologice care pot satisface toate cerințele apărute în activitatea VTU IE (expertize), domeniu în care CNCIR deține toate autorizatiile ISCIR.
În plus, CNCIR deține o experiență importantă și ca furnizor de formare profesională. Identificarea corectă a nevoii de formare continuă a adulților pe o piață a muncii dinamică și exigentă și interesul pentru îmbunătățirea permanentă a calității serviciilor prestate au condus, și în acest an, la atingerea obiectivului CNCIR de a dezvolta constant portofoliul serviciilor sale. Astfel, CNCIR SA a adăugat în portofoliul serviciilor de formare profesională prestate 7 noi programe de formare de instruire care se adresează personalului tehnic de specialitate înalt calificat, responsabil cu prestarea activităților autorizate de ISCIR la instalațile sub presiune și de ridicat.
CNCIR este singura companie din România membru al TIC Council (Testing, Inspection and Certification Council), organizație internațională cu peste 90 de membri, al cărui obiectiv este să inspire încredere la nivel mondial ca voce a industriei independente de testare, inspecție și certificare.
Cu o tradiţie în România de peste un deceniu, CNCIR S.A. este partenerul de încredere care dorește să ofere în continuare clienților funcționarea în deplină siguranță a instalațiilor/ echipamentelor sub presiune, a instalațiilor de ridicat și a aparatelor consumatoare de combustibil. Performanţa acestei activităţi strategice pentru economia națională a crescut an de an prin muncă, seriozitate, dezvoltarea de noi linii de business și profesionalismul conducerii și angajaților.
08.12.2021
Ioana Timofte, Directorul General al Companiei Naționale pentru Controlul Cazanelor, Instalațiilor de Ridicat și Recipientelor sub Presiune, susține, cu prilejul zilei de 1 decembrie, că resursa umană reprezintă valoarea cea mai importantă pe care o poate avea un stat și pe care acesta trebuie să o protejeze.
“Ziua de 1 Decembrie este nu doar o Sărbătoare Națională și un prilej pentru a ne onora eroii, cei care și-au sacrificat viața pentru România, ci reprezintă și un moment potrivit pentru a reflecta asupra valorilor pe care dorim să le protejăm în viitor. Acum, în aceste zile, în această perioadă în care ne confruntăm nu doar cu pandemia COVID-19, dar și cu o serie de reajustări sistemice în societate și economie, vedem clar că resursa umană reprezintă cea mai importantă valoare pe care o poate avea un stat, fiind și valoarea pe care avem cu toții datoria să o protejăm, pe măsura abilităților noastre, zi de zi. Retenția specialiștilor veritabili, dezvoltarea de noi profesioniști și identificarea locului corect pe care aceștia urmează să îl ocupe în cadrul unei companii reprezintă măsuri prin care vom avea nu doar o societate mai prosperă, dar și o țară mai sigură, din toate punctele de vedere”, a declarat Ioana Timofte.
Directorul General al CNCIR a continuat: “Avem nevoie de un plan de bătaie bine pus la punct, de o strategie națională pentru combaterea fenomenelor de brain-drain și de deprofesionalizare a industriei, fenomene care reprezintă adevărate amenințări la adresa securității economice și sociale ale unui stat. Sunt încrezătoare că odată cu reluarea activității după sărbătorile Sfântului Andrei și a Zilei Naționale, vom începe să facem fiecare ce și cât putem, pentru a ne îndeplini misiunea în acest sector al resurselor umane, pentru că nu ne mai permitem să așteptăm. Schimbări globale vor afecta și țara noastră și trebuie să fim pregătiți. Le doresc tuturor angajaților și colaboratorilor CNCIR să se bucure în siguranță de aceste sărbători”.
Colectivul CNCIR S.A. anunță cu regret, astăzi 12 august 2021, trecerea în neființă a domnului Dan-Ștefan CETACLI, fost Director General al companiei. A fost un om deosebit, un specialist și un profesionist adevărat, un om de la care cu toții am avut de învățat. Dumnezeu să-l ierte și să-l primească în Împărăția Sa!
Sincere condoleațe familiei îndoliate.
Conferință de presă susținută de Virgil Popescu, Ministrul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri – 25 noiembrie 2020, ora 13.00, sediul CNCIR
„Bună ziua, Ne aflăm astăzi la Compania Națională pentru Controlul Cazanelor Recipientelor (CNCIR) sub presiune și Instalațiilor de ridicat, o să vreau să vă obișnuiți ca în fiecare săptămână o să facem conferință la o altă companie. Vreau să vă prezint companiile pe care se află în coordonarea Ministerului Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri, companii care au reușit, care sunt puternice pe piață, care sunt lideri în domeniul lor, cum este CNCIR. CNCIR este una dintre cele mai profitabile companii pe care le are ministerul, în portofoliu, și poate să fie considerată un model de bune practici economice. Împlinește 10 ani de activitate chiar pe 8 decembrie, iar de la înființare și până acum a înregistrat un profit total în valoare de 186.101.000 lei, la o cifră de afaceri în valoare de 593.898.744 lei. Printre obiectivele de interes strategic pe care le are în administrare, în verificare CNCIR se găsesc reactoarele 1 și 2 de la Cernavodă, și nu întâmplător vreau să fac această trecere la Cernavodă, la domniul nuclear; pentru că CNCIR este abilitată prin lege să autorizeze și să facă verificările pentru instalațiile nucleare de la Cernavodă. Aș vrea să vă aduc în atenție că la sfârșitul săptămânii trecute am primit de la Comisia Europeană acordul pentru semnarea Acordului interguvernamental între Guvernul României și Guvernul SUA, pentru retehnologizarea reactorului 1, construcția reactoarelor 3 și 4. De asemenea, acel acord mai prevede și cooperare în domeniul nuclear civil, inclusiv introducerea de noi tehnologii. Practic, așa cum am promis, trecem de această fază a semnării și ne apucăm efectiv de treabă la reactoarele 3 și 4. Următoarea etapă este stabilirea consorțiului cu firme din SUA, Franța și Canada și, evident, din România, pentru că ne dorim un conținut local industrial puternic, urmând ca în cursul anului următor, la început, decizia de investiții să poată fi luată. Aflându-ne aici la CNCIR, fiind o societate care se ocupă cu verificarea inclusiv a instalațiilor din domeniul sanitar, aș vrea să intrăm puțin în acest domeniu și să vă spun că, în continuare, avem în desfășurare un control cu ANPC în supravegherea pieței interne; este rolul ministerului economiei de a supraveghea piața internă, rolul ANPC de a vedea dacă se respectă regulile și aș vrea să vă spun că sunt ușor uimit și dezamăgit, de calitatea măștilor de protecție aflate pe piață în acest moment. Dacă v-aș spune că jumătate din măștile care se găsesc în comercializare în momentul de față, în rețelele de distribuție – și aici vorbim despre hipermarketuri, rețele de farmacii, depozite, nu respectă normele, adică nu ne protejează, poate că ați zice că exagerez, dar asta este realitatea și vreau să dau un semnal foarte clar că acest lucru trebuie să înceteze. Nu putem să acceptăm să fie puse în comercializare măști care nu protejează populația. Au fost oprite de la comercializare de către inspectorii ANPC, s-a făcut tot ce este posibil, s-au dat amenzi de 18 milioane de lei, în momentul de față măștile care sunt pe piață sunt conforme și vreau să vă spun că absolut toate măștile care sunt necomforme sunt numai din import și vreau să le spun românilor că avem peste 16 companii care produc măști, au o asociație a producătorilor de măști românească, care asigură că pot să asigure întreagul necesar de consum al României și e firesc să caute produse românești pentru că sunt autorizate, sunt acreditate și sunt cele mai bune de pe piață. Retailerii rețelelor de farmacii, chiar dacă au luat amenzi, le spun să nu mai permită comercializarea produselor care nu respectă normele. Pentru că acest lucru s-a văzut inclusiv la nivelul UE și pe lângă faptul că există măști sanitare, există măști de protecție, a apărut și a treia categorie: a așa ziselor măști de care vă vorbesc și pentru care, împreună cu ANPC, o să luăm decizia să se emită un ordin și să se spună foarte clar că aceste măști nu asigură protecția anticovid. Oamenii trebuie să știe când cumpără, că dacă acest produs este pe raft și se numește mască, nu este o mască care protejează. Acesta este un mesaj pe care vreau să îl dau românilor, să se orienteze către produse românești, produse de calitate, pentru că acestea sunt cu adevărat certificate și acreditate și îi protejează. Aș vrea să trec la un alt domeniu, la domeniul energiei și să vă dau în premieră o informație, ieri (marți 24 noiembrie) am avut o întâlnire cu administratorul special de la ELCEN și vreau să vă zic că ELCEN va ieși din insolvență. Am găsit soluția, se fac, împreună cu ANAF, compensările, Ordonanța nr.69/2020, în așa fel încât penalitățile la bugetul de stat să fie tăiate și ELCEN va ieși din insolvență. Ce înseamnă asta?!? Înseamnă că ELCEN poate să acceseze fonduri și poate să înceapă acele retehnologizări. Iată că împreună cu Primăria București, pentru că este vorba de MFP, MEEMA și de Primăria București, s-a găsit această soluție ca printr-o compensare largă cu MFP și ANAF să se poată folosi OG 69/2020 de stingere a debitelor și de tăiere a penalităților și ELCEN va deveni o companie viabilă scoasă din insolvență care va putea să meargă mai departe. Astăzi de dimineață, am avut o întâlnire cu Premierul Ludovic Orban și cu cei din domeniul HORECA. Ați văzut că au ieșit la declarații, ați văzut că ce am promis ne ținem de cuvânt. Am dat drumul la notificarea pentru schema de ajutor de stat către Consiliul Concurenței, să plece la Bruxelles. Este vorba de ajutor de stat în valoare de 20% pentru pierderile suferite la nivelul cifrei de afaceri aferente anului 2020 față de 2019. Lucrurile or să fie foarte simple, nu vor fi complicate, evaluăm cifra de afaceri a anului 2019, evaluăm cifra de afaceri a anului 2020, aferente codurilor CAEN autorizate și nu întreaga cifră de afaceri a unei companii care poate să aibă mai multe coduri CAEN și nu doar din HORECA. Ajutorul de stat reprezintă 20%; au plecat mulțumiți cei din HORECA ne ținem de cuvânt. Proiectul Ordonanței de Urgență va fi analizat în primă lectură, cel mai probabil în prima ședință de Guvern, care cred că va fi săptămâna aceasta. În proiect vom detalia schema de ajutor de stat și va intra în vigoare. O să aibă o clauză suspensivă – exact în momentul în care schema va fi aprobată de Comisia Europeană. Am spus data trecută că aș dori să fac o conferință mai scurtă; a fost lungă data trecută pentru că am avut de pprezentat un bilanț al întregului minister, este un minister foarte mare. Aștept cu drag întrebările dvs. pe orice temă doriți!”